Dag 06 – Mina drömmar

Min största dröm är att jag ska kunna ligga på min dödsbädd och vara lycklig och känna att jag har gjort allt som jag vill, om jag klarar det så är allt bra. Men för att det ska gå måste jag ju uppfylla mina andra drömmar.

En dröm som jag har haft enda sedan jag var liten men alltid kinda skämts för är att bli rockstjärna. Kanske inte just inom rocken då men ni fattar. Att stå på en scen och ett hav av människor sjunger med i just dina låtar, det måste nog vara en utav de mäktigaste känslorna. Den här drömmen har varit väldigt känslig för mig då det är typ en på miljonen som lyckas vilket leder till att den väldigt lätt kommer att gå i kras plus att den är rätt töntig. But then again vare inte någon som sa never say never? Sen så är jag eller har iallafall varit väldigt osäker så att bara ställa sig upp och sjunga utan att veta vad man får för respons har liksom aldrig funkat för mig, för egentligen så har man ju ingen jävla aning om hurvida bra eller dåligt man egentligen sjunger. Men jag har lärt mig att för att lyckas så måste man våga ;)

En annan dröm jag har är att resa runt jorden, det har jag alltid velat. Jag älskar att resa, även fast jag inte har gjort det särskilt många gånger. Att få uppleva andra kulturer och klimat. Det här är en sak jag är säker på att jag ska göra iallafall. Efter gymnasiet tror jag. Eller egentligen ska man ju vänta tills man fyller 21 så att man får göra allting, då hinner man ju jobba ihop lite cash också.
Sedan har jag alltid velat plugga ett år på High School i USA. Men är osäker på när, funderar på att ta ett sabatsår efter ettan eller tvåan. Sedan så kostar ju även det här väldans mycket pengar men det var mina drömmar vi pratade om va? :)

Nöjda nu? Jädrans vad jag öppnar upp mig, det händer inte ofta kan jag säga så ta vara på det här privilegiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0