Dag 08 – Min favoritplats

Hm.. alltså jag har inte direkt någon favorit plats, jag har flera som jag tycker väldigt mycket om. Eller asså, åh jag vet inte hur jag ska förklara.
Orsa Grönklitt är vell en utav dom. Har alltid åkt dit vecka 11 och åkt skidor och varje gång jag är där så känner jag att ååh det här är verkligen min favorit plats på hela jorden men sen när jag väl kommer hem känns det inte alls så längre. Men jag älskar verkligen att vara där just vecka 11, det är så avkopplande och jag känner mig verkligen hemma.
Mitt landställe ute i skärgårds området Smådalarö antar jag också är en utav dom. Det ligger på en ö som heter Stendörren. Dock så är det bara kul att vara där på somrarna och ibland blir det lite tråkigt men det är nog den vackraste platsen jag vet och det är så förbaskat jäkla mysigt plus att om man har ett gäng vänner där ute blir det as najs! :)
Det tredje och sista stället ligger i Rättvik, Dalarna vid en liten insjö i skogen. Det är mina morföräldrars landställe och jag vet egentligen inte varför jag älskar det så mycket då det kan vara rätt tråkigt ibland men ja - jag älskar stället helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0