Alla <3 Dag

Ville bara framföra min åsikt kring klyschan om att alla hjärtans dag egentligen är överskattad då man inte ska framföra sin kärlek gentemot den man älskar endast en dag om året, utan varje dag. Skulle egentligen skrivit en tweet om detta men som vanligt så räckte inte tecknen till.
Självklart så ska man uppskatta och älska sina kära varje dag, självklart. Men att komma med presenter och blommor etc alla dagar i veckan skulle ju förstöra hela grejen samt uppskattningen helt. Jag menar, det skulle ju vara som att du blev firad varje dag för att du blivit född, istället för att endast fira dina födelsedagar. För man borde ju uppskatta en persons födelse och närvarande varje dag? Eller?
Som sagt, samtycker helt och hållet med att uppskattning och kärlek ska finnas varje dag. Men att alla hjärtans dag skulle vara överskattad håller jag inte alls med om. Tycker det är jättefint och bra att det finns en dag då vi kan fira och framhäva kärleken. Valentine's for president!
(Och endå säger jag detta som en foreveraloner)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0